Psychologia zakupów

Co ma psychologia do zakupów? Okazuje się, że bardzo wiele. Wielkie sieci handlowe zatrudniają nawet psychologów, żeby swoją wiedzą pomogli przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów.

Ci zaś całe dnie główkują nad tym cóż nowego wymyślić, żeby znowu grupa nabywców się powiększyła. To właśnie takim osobom zawdzięczamy to, że w dużych, ale różnych marketach nie gubimy się na zakupach.

Wszystko z powodu bardzo podobnego układu sektorów. Jeśli jakiś asortyment łączy się z innym to z pewnością będą one ułożone w pobliżu. I tak na zakupy książek często udajemy się do miejsca gdzie widzimy elektronikę, bo przecież rozrywka lubi się przyciągać. A skoro książki to artykuły papiernicze, a przy nich dekoracje i oczywiście zabawki. Jeśli chcemy kupić ubranka dla dzieci to szukajmy działu z odzieżą. Możemy być pewni, że akcesoria dla niemowląt znajdziemy zaraz obok.

Zakupy to pewna układanka, w którą bawimy się w labiryncie stworzonym przez przez psychologów. Oni wiedzą jak nam je ułatwić jednocześnie skłaniając do kupna tego czego raczej nie planowaliśmy.